Menu agenda

Stichting de Kerk in Klooster

Mónica Coronado & Manito

“Melodias del Corazón ”

De uit Barcelona afkomstige zangeres Mónica Coronado heeft samen met gipsy flamencogitarist Manito een gepassioneerd concertprogramma met
Spaanstalige nummers. Op het repertoire staat zowel bestaand als eigen werk.

Mónica en Manito stonden op 2 augustus 2015 voor het eerst samen op de planken. Het bleek een gouden combinatie. Muzikaal vullen ze elkaar perfect aan. Mónica voelt zich als een vis in het water als Manito haar begeleidt. Hij weet met zijn temperamentvolle gitaarspel haar stem naar een hoger plan te tillen. Tijdens de voorstelling speelt Manito ook andere snaarinstrumenten waaronder de láud (Spaanse luit) Een liveoptreden van dit tweetal is altijd puur, vol overtuiging en emotie.

Mónica Coronado zingt met heldere stem haar verhalen die ze verzameld en beleefd heeft in haar zwervend bestaan als muzikant. Bij sommige nummers speelt zij ook gitaar. In haar liederen worden onderwerpen als liefde, strijd, maar ook onbegrip in een warme deken gewikkeld.

Manito bespeelt de Spaanse gitaar met grote gedrevenheid. Dit instrument is volgens hem een verlengstuk van zijn ziel. Het vurige spel van hem is intuïtief en rijk aan diverse stijlen en invloeden. Zijn naam is een directe verwijzing naar de Franse gitaarlegende ‘Manitas de Plata’ Meer info www.monicacoronado.com

Hof te Zandekerk
secretariaat: